Pages

Sunday, February 14, 2010

Jwapanku bg soalanmu..

humm..entry ini khas untukmu sahabatku..
kau persoalkan ape niatku mengutus psanan kpdmu..
ini jwpnku..ku utus psnn kerna kau sdg berduka..
kau mula ragu pada dia..ku utus spy b'sabar..btol??
make..ku utus psnn itu kerna aku memhmi prsaanmu sbg wnt y pnh menderita..
y menderita kerna tika kau wujud..aku masih kekasihnya..
siapa y ko kenal..itu juga y ku kenal..
ape y diungkap..itu juga pernah kudengar..
ku utus psanan sbg manusia y ade belas ihsan..
jika perananku sbg bekas kekasihnyee..
xkan wujud pesanan itu..
mengapa aku ingin memburukkan keadaan..
kerna die semakin hampir padaku kini..

kau persoalkan aku mengambil tahu hal die..
tahukah kau..tika kau wjud diantare kami..
aku pnh mengingatkan die..
die punya aku..dan jwpnyaa..
die menolongmu kerna kau nurse y menjaga bondanya..

ko slhkan aku kerna tdak mengambil tahu..
aku bkn wnt cemburu buta..
sdgkan tika itu..aku juga memerlukan laptop..
tp aku sabarkan diriku bila dia kata kau memerlukan itu..
xcukup bersabarkah aku..
kau dihantarnya pulang..sdgkan..aku slalu berusaha sendiri untuk kemane2..
tidak cukup baekkah aku..kerna aku bkn wnt y meminta2..
sudahku pgang pade kate2 ini:
"SEBAEK-BAEK WANITA

~~ apabila diberi sesuatu dia bersyukur..apabila tidak diberi apa-apa dia bersabar..

Yang menyenangkan hatimu pabila kamu melihatnya..yang taat padamu bila kamu menyuruhnya~ maksud hadith"


mngapa ku masih mengambil tahu tentang dirinya..
kerna..die xsprt kasihmu y dulu..
y hadir mengaku kesilapan
tapi die,die xmampu jelaskan..
Mengapa aku ditinggalkan??
kerna..die xmampu bersuara mengatakan..kau tlh wjud..
sdgkan kini dia masih mengatakan aku sudah membahgiakan dia..
dan aku telah buat y terbaek..
tiada cacat cela lynn ku beri padanya..
kerna dulu..D segalanya bgku..

tapi kini..
die telah kubebaskan pada hari die melafazkan putus padamu..
pada hari kau menangis padaku..
akhrnyaaa..die katakan sebab aku dtinggalkan..
akhirnyaa..die mengaku..janji y pernah terlafaz diawal perknalan aku dan die..
janji y die sanggup terima diriku..itu smua xmampu dilaksanakannya..
dan bila kau cerita siapa dia dgn mu..
aku terasa..dia xlayak utk ku sygi lagi..
dan kini...die telah pon ku lepaskan..
ketika entry sblm ini ditulis..
ketika itu juga..
hatinya telah tiada padaku..

semoga kau dan dia kekal bahagia..
semoga dia lebih matang dalam tindakan seperti lidahnya y petah berkata..
ALLAH telah turunkan dugaan padaku kerna DIA ingin menganugerahkan nikmat..
yakinlah..
ALLAH menurunkan dugaan kepada hamba yang mampu menanggung dugaan itu..

:. nota kaki: Andai mahu keberkatan..jgnlah lupa pada-NYA..
jauhi kemungkaran..amar maaruf nahi mungkar..peringatan untuk diriku dan teman..
yup..zaie mesti change..

5 comments:

  1. bgus ko da lupakan D....smpena thun baru cina ni, ko bkak buku baru...(ko raikan cny k????....xkisah lar)....

    ReplyDelete
  2. huhuuuu...
    aku org thai laa..
    mane ade sambut CNY..
    tp kite kan 1mesia...
    bantai jea aaa

    ReplyDelete
  3. hahaha...
    1) aku xphm npe pmpn tu slh kan ko ble ko clash ngan D...

    2)adalah baeknyer ko lepas kan mamat xcukup otak tu dgn ikhlas...yakinla dgn takdir illahi..kerana jika die memberi dugaan,die hanye ingin menguji betapa kuat iman di hati..
    hehehe

    ReplyDelete
  4. hummm..thankz jehan..
    humm..kdg2 kite xmampu menipu diri sdr..
    tp skarang..aku bersyukur..sbb aku masih diberi pilihan..

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete